Ca persoane care lucrăm cu cărțile, ne-am dorit mereu să creăm un spațiu care să le fie dedicat. E vorba de acele cărți, broșuri, reviste etc. care nu se regăsesc, în mod obișnuit, în publicistica mainstream. Fie că sunt scoase de mici colective, de edituri independente ori că sunt rezultatul unor inițiative individuale, aceste texte merită să fie accesibile pentru cât mai multă lume.
Pisica Neagră s-a născut din această nevoie. Și din dorința de a face cunoscute, prin intermediul acestor publicații, perspective diferite asupra societății și vieții, noi orizonturi literare, alte experiențe, lecturi și practici.
Ne dorim ca prin activitatea noastră să încurajăm inițiativele publicistice independente, autonome. În același timp, ne propunem să creăm o inițiativă de durată, care să crească organic. De aceea, facem totul în ritmul începutului, învățând pe parcurs, cu grijă și răbdare.
Sunt deja disponibile mai bine de 200 de materiale în librărie (de la cărți, la broșuri, reviste, benzi desenate și ilustrații), însă ne propunem să creștem colecția de titluri, atât tematic, cât și ca varietate lingvistică.